În ultimii ani, prețurile biletelor la concertele Metallica au crescut constant, ajungând la un nivel de 3 ori mai ridicat comparativ cu prețul mediu al pieței. În opinia managerului Peter Mensch, această creștere a fost necesară, decizia fiind luată pe fondul schimbărilor imprimate de era digitalizării.
Promoterul și managerul trupei Metallica, John Giddings, a fost invitat de curând în emisiunea “Hits, Hype & Hustle: An Insider’s Guide to the Music Business”, difuzată de BBC. Cu acest prilej, Giddings a vorbit despre creșterea prețurilor biletelor la concertele Metallica, explicând cum s-a ajuns ca aceastea să coste triplu față de cât ar fi costat în urmă cu câțiva ani.
“În anii 90 încă trăiam după regulile vechi. Vânzările de albume erau încă uriașe, ajungând până la 80% din profitul trupei…dar lucrurile urmau să se schimbe.
Când am auzit pentru prima oară de Napster, eram la mine în birou. A trebuit să găsim singura persoană cu PC din întregul birou. Am scris ceva la calculator și au apărut, nici nu mai știu, vreo 50 de versiuni pentru ”Enter Sandman”.
Am avut atunci sentimentul că jocul s-a schimbat? Da….Știam că am dat de naiba”, a povestit John Giddings.
În următorii 5 ani, vânzările de albume au scăzut cu 50%, cererea pentru show-urile live urcând la un nivel la care nu mai ajunsese până atunci.
”Noi nu mai lansaserăm un album de ani de zile. Pentru că așa se întâmplă de obicei – se cântă în fața fanilor. Trupele rock au ținut mereu concerte pentru fani.
În anii ce au urmat, am făcut niște teste. Am realizat că prețul maxim pe care îl puteam cere pentru un concert Metallica ar putea fi mult mai ridicat decât cel pe care îl ceream, așa că am acționat în consecință – iar publicul a susținut creșterea, cumpărând în continuare bilete.
Concerte care înainte ar fi adus încasări în valoare de X, aduc acum încasări ce se ridică la suma 3X. Creșterea prețurilor pe bilete a schimbat totul”, a justificat Giddings.
Cu un album lansat în 2016, Metallica se află în prezent în turneu. Anul trecut, formația a înregistrat încasări în valoare de 66.5 milioane de dolari, fiind plasați pe poziția a 10-a în topul Forbes al celor mai bine plătiți muzicieni. Câștigurile au fost influențate și de succesul discului “Hardwired…To Self-Destruct”, trupa vânzând cele mai multe albume rock în 2017.